De Art-up Incubator is voor start-ups uit de culturele en creatieve sector die innovatieve producten en diensten ontwikkelen: een pressure cooker van drie maanden waarin je een volgende stap zet in de ontwikkeling van je organisatie en je ondernemerschap.

De Art-up incubator is speciaal ontwikkeld voor de culturele en creatieve sector. Een uniek groepsprogramma voor een groep van maximaal 12 ondernemers, waarin een perfecte balans is gevonden tussen samen leren en coaching op maat. De deelnemers werken onder andere aan hun waardepropositie, positionering en financieringsmodel. Je ontwikkelt een helder stappenplan voor de volgende fase van je onderneming en krijgt meer inzicht in jouw unieke leiderschaps- en ondernemersstijl. Alle ingrediënten om jouw organisatie naar het volgende niveau te tillen! Je wordt hierin begeleid door het team van Art-up dat jarenlange ervaring heeft in de culturele en creatieve sector.

Benieuwd of het Art-up Incubator programma iets voor jou is? We plannen graag een vrijblijvende kennismaking in!


Voor wie

De Art-up incubator is ontwikkeld voor cultureel en creatief ondernemers die behoefte hebben om:

  • Hun waardepropositie en positionering te versterken

  • Een duurzaam financieringsmodel te ontwikkelen

  • Hun organisatie en ondernemerschap te versterken


Aan het eind van het traject hebben de deelnemers:

  • Een stevige basis voor propositie, positionering en financieringsmodel

  • Een helder stappenplan voor de volgende fase van hun onderneming

  • Een breder en sterker netwerk

  • Inzicht in hun unieke leiderschaps- en ondernemersstijl 

Het programma bestaat uit trainingen van experts van binnen en buiten de cultuursector, coaching en uitwisseling binnen de groep gelijkgestemde deelnemers.


WAT ZEGGEN DEELNEMERS?

Al ruim 20 cultureel en creatief ondernemers gingen je voor. Zij beoordelen de incubator gemiddeld met een 8,7.

Alexander van der Meer
ROEF

“Het incubator programma heeft fundamentele zakelijke én inhoudelijke aspecten voor onze organisatie in een helder perspectief geplaatst. Soms confronterend, maar altijd constructief. Ik kan Art-up erg aanbevelen voor als je een volgende stap wilt zetten in je eigen ontwikkeling en die van je organisatie.”

Janneke Defesche
Festival Cement

“Art-up heeft waardevolle combinatie in huis: gevoel voor de culturele sector en kennis van denkwijzen en werkvormen uit de commerciële sector. Hierdoor heeft de incubator de juiste balans, waarin je als cultureel ondernemer en innovator serieus genomen wordt, maar ook wordt uitgedaagd om buiten je eigen blikveld te kijken.”

Noortje van Eekelen
ACED

“Art-up is een bijzonder betrokken organisatie. Ik heb tijdens de incubator ons verhaal aangescherpt en zo onze positionering verbeterd. Het was prettig om gelijkgestemde te leren kennen die met vergelijkbare vraagstukken rondlopen.”


praktische informatie

DATA EN TIJDEN

In het najaar van 2024 start er weer een nieuwe editie van de Incubator. Deze data zullen binnenkort bekend worden gemaakt.

Locatie

Alle bijeenkomsten vinden plaats in Amsterdam, op locaties die goed bereikbaar zijn met het openbaar vervoer.

KOSTEN

De kosten van het Incubator programma zijn €5.000,- ex. btw per deelnemende organisatie (inclusief catering). 

Deelnemers kunnen in 2024 een bijdrage aanvragen bij WerktuigPPO voor een vergoeding van 1/3 van de kosten van het programma (€1.667,-). Amsterdamse organisaties kunnen via WerkktuigPPO en Regionaal Werkcentrum Groot-Amsterdam zelfs een bijdrage van 50% van de kosten van het programma vergoed krijgen (€2.500,-).

We moedigen deelnemers aan om voor (een deel van) het resterende bedrag externe financiering te zoeken. Hierbij kun je o.a. denken aan: 

  • Bijdrage van een fonds of overheid; sommige fondsen hebben een  professionaliseringsregeling of bieden kennisvouchers aan. Of je kunt een bedrag voor professionalisering opnemen in een projectaanvraag.

  • Bijdrage van een partner; organisaties voor of met wie je samenwerkt hebben ook baat bij de ontwikkeling van jouw organisatie en zijn mogelijk bereid om hieraan bij te dragen

  • Bijdrage van een sponsor; een bedrijf of maatschappelijke organisatie die jouw missie wil ondersteunen door bij te dragen aan je ontwikkeling.

In sommige gevallen is het mogelijk om een bijdrage te ontvangen (maximaal ⅓ van de kosten) van een partner van Stichting Art-up, zoals Start-up Amsterdam.

Kun je het bedrag zelf betalen, maar niet in één keer? Dan kunnen we in overleg een betalingsregeling afspreken.

We begrijpen dat de financiering van de eigen bijdrage een uitdaging kan zijn en denken daarom graag met je mee. Mail naar info@art-up.nl om een vrijblijvend kennismakingsgesprek in te plannen.

Programma

De incubator bestaat uit ongeveer 6 (halve) dagen, verspreid over 3 maanden. Aan de ene kant werk je in trainingen aan je organisatiestrategie, aan de andere kant werk je middels trainingen en intervisie aan je eigen leiderschap en ondernemerschap. Ten slotte krijg je nog budget voor meerdere coachingmomenten waarin je dieper in kunt gaan op een vraagstuk wat voor jou op dat moment relevant is.

Deelnemers

Aan elke incubator kunnen maximaal 12 mensen meedoen. Op basis van de inschrijvingen maken we een longlist van geschikte deelnemers, die worden uitgenodigd voor een selectiegesprek. Aan de hand van deze gesprekken wordt de uiteindelijke groep samengesteld.


Het team

Een team van ervaren trainers en coaches staat voor je klaar. Alle trainingen worden gegeven door gespecialiseerde trainers van binnen en buiten de cultuursector. Vanuit Art-up zijn de volgende mensen betrokken.

Anne Houwing
Trainer, coach en oprichter Art-up

Terry Brochard
Trainer

Jon Heemsbergen
Trainer, coach en oprichter Art-up

Peter Fechter
Financieel specialist, ondernemer en trainer

Dorian Kingma
Programmacoördinator en intervisiebegeleider

Jeanine Jansen
Leiderschaps-trainer en coach


Enthousiast geworden?!


MEDE MOGELIJK GEMAAKT DOOR