Bekijk het Programma van de Art-up Incubator

We krijgen regelmatig de vraag: “De incubator klinkt als een mooi programma, maar wat ga je dan precies doen?”. Daarom hebben we het hele programma van week tot week voor je op een rijtje gezet. Zo zie je precies wat je kunt verwachten als je je inschrijft. Dat kan trouwens nog tot en met 9 oktober.

In de Art-up incubator gaat een groep gedreven culturele vernieuwers intensief aan de slag om met hun project of concept de cultuursector te versterken. Het programma loopt vier maanden en bestaat uit trainingen, coaching door experts van binnen en buiten de cultuursector en veel uitwisseling binnen de groep gelijkgestemde deelnemers.

Je werkt onder andere aan een beproefde waardepropositie, een sterk businessmodel, gebalanceerde financieringsmix, een solide organisatiestrategie en kraakheldere marketing.

Week 1
Kick-Off (dag, fysiek)
Je ontmoet de trainers, coaches en andere deelnemers. Je stelt je ontwikkeldoelen scherp en krijgt een introductie in iteratief werken.

Week 2
Training doelgroep en waardepropositie (dag, fysiek)
Je verdiept je in de belevingswereld van je belangrijkste doelgroepen en formuleert daarmee je unieke waardepropositie, die je vervolgens kunt gaan testen.

Week 3
Start coaching (individueel, online/fysiek)
Je krijgt naast alle groepstrainingen 5 uur individuele coaching met gespecialiseerde coaches op onderwerpen waar jij mee aan de slag wilt. Dat kan bijvoorbeeld zijn: businessmodel, positionering, leiderschap of marketing. Deze uren mag je gedurende het traject inzetten.

Week 4
Check-in (2 uur, online)
In weken waarin er geen fysieke bijeenkomst is, heb je een online check-in met de groep en de programmaleider.

Q&A (2 uur, online)
Je gaat in gesprek met een specialist over een onderwerp dat leeft binnen de groep deelnemers. Bijvoorbeeld rechtsvormen, fondsenwerving, digitalisering of diversiteit & inclusie.

Week 5
Training businessmodel (dag, fysiek)
Je verkent alle onderdelen van je businessmodel. Hoe sluit je product/dienst aan op de behoefte van je doelgroepen? En hoe leg je hier een zakelijke basis onder?

Week 6
Training Finance (individueel, 2 uur)
Een één-op-één training waarin je de diepte in gaat wat betreft de financiële kant van je organisatie.

Week 7
Check-in (2 uur, online)

Q&A (2 uur, online)
Je gaat in gesprek met een specialist over een onderwerp dat leeft binnen de groep deelnemers. Bijvoorbeeld rechtsvormen, fondsenwerving, digitalisering of diversiteit & inclusie.

Week 8
Half-time review met coaches (dagdeel, fysiek)
Je krijgt feedback van de coaches op je vorderingen tot nu toe en stelt waar nodig je doelen bij.

Week 9 & 10
Vakantie

Week 11
Training Impact (dag, fysiek)
Je leert wat voor typen impact er zijn, formuleert je eigen impact strategie en bepaalt hoe je in de praktijk met impact aan de slag kunt gaan.

Week 12
Check-in (2 uur, online)

Week 13
Training Groei en verkoop (dagdeel, fysiek)
Je onderzoekt hoe je jouw aanbod aantrekkelijk maakt voor je doelgroepen in de verschillende fases van de customer journey en legt de basis voor jouw marketingstrategie.

Training Pitch (dagdeel, fysiek)
Je leert jezelf en je aanbod goed te presenteren in een effectieve pitch, zodat je klanten en partners weet te overtuigen.

Week 14
Check-in (2 uur, online)

Week 15
Training Leiderschap en organisatie (dagdeel, fysiek)
Je gaat aan de slag met je eigen rol als leider en kijkt naar de ontwikkeling van je team en organisatie.

Training Roadmap (dagdeel, fysiek)
Je vertaalt alle inzichten uit de incubator naar een concreet plan van aanpak en een planning voor het komende jaar.

Week 16
Check-in (2 uur, online)

Week 17
Slotbijeenkomst
Feestelijke afsluiting met alle deelnemers, programmaleiding en coaches waarbij je je resultaten presenteert en de laatste feedback in ontvangst neemt.

*Fysieke bijeenkomsten kunnen worden verplaatst naar online als de op dat moment geldende regels fysiek samenkomen onmogelijk maken.

*Dit is een globale indicatie van het programma, exacte data kunnen afwijken.